Част от работата ми е свързана с анализиране на бъдещото представяне на секторите в страните от ЦИЕ и определяне секторите в тези страни, които: (1) ще се представят най-добре спрямо останалите сектори в съответната страна; и (2) ще се представят най-добре спрямо същите сектори в останалите страни от региона.
Кризата създава възможност за насочване на ограничени ресурси в сектори и дейности, в които дадена страна има конкурентно предимство. Използвах статистика на Евростат за новите поръчки в три сектора: производство на стоки за междинно потребление, потребителски стоки и капиталови стоки за България, Румъния, Полша, Чехия и Унгария.
В таблиците са представени данни на Евростат за индексите на новите поръчки за последните 12 месеца до август 2009 г..
Кризата създава възможност за насочване на ограничени ресурси в сектори и дейности, в които дадена страна има конкурентно предимство. Използвах статистика на Евростат за новите поръчки в три сектора: производство на стоки за междинно потребление, потребителски стоки и капиталови стоки за България, Румъния, Полша, Чехия и Унгария.
В таблиците са представени данни на Евростат за индексите на новите поръчки за последните 12 месеца до август 2009 г..
Кризата не се отразява еднакво върху секторите в страните от региона. Забелязват се страни, в които определени сектори се представят по-добре спрямо същите сектори в другите страни от региона – в таблиците съм се опитала да откроя страните, в които съответните сектори се представят по-добре (маркирани са в синьо). Възстановяването на отделните сектори също няма да е еднакво в различните страни.
* Q3 2009 обхваща юли-август, т.е. 2/3 от третото тримесечие
** изменение през периода юли-август 2009 г. спрямо второто тримесечие
***изменение през периода юли-август 2009 г.спрямо индекса за съответната страна за периода септември 2008 г. - август 2009 г.
Източник: Eurostat и собствени изчисления
No comments:
Post a Comment